Utazás Európába

KdF-Wagen Typ 60

2022. augusztus 18. 09:22 - Publikus Team

Volkswagen Bogár

A KdF-Wagen Typ 60, vagyis a Volkswagen Bogár 〈Bővebben>>>〉 alapját a negyvenes években 990 Reichsmarkért kínálták, viszont az összegyűjtött takarékbélyegek ellenére senki nem kapott belőle, minden ment a levesbe, a háborúba. Hitlert különösen az nyűgözte le a Bogárban, hogy a nagy számban gyártható civil autó könnyen átalakítható volt katonai járművé. A wolfsburgi üzem nagyszabású alapkőletétele 1938. május 26-án Adolf Hitler által történt, mintegy 70.000 nemzetiszocialista részvételével.  1941 augusztusától a háború végéig körülbelül 51.000 Kübelwagen és 14.000 Schwimmwagen hagyta el a gyárat. A Luftwaffe a csarnok alagsorában kényszermunkásokkal V-1 rakétát, Junkers Ju-88 repülőgép szárnyakat, kormányokat és kabinokat állíttatott elő.

01_vw_typ_87_parancsnoki_auto_sinsheim_technik_museum.JPG

A Porsche KG 1938-ban megkezdte a katonai fejlesztéseket, Schwimmwagenként először mintegy 150 darab Typ 128-as típusú kétéltű járművet gyártottak, de később a Typ 166 szintén négykerék-meghajtású kétéltű gyártására álltak át. A Porsche cég Stuttgartban két Typ 128-at alakított át úgynevezett VW Sondertyp 129 kétéltű távirányítós autóvá, amit RI-502 rakétagyorsítókkal is felszereltek. Az utasteret lezárták és a robbanótöltetet helyeztek el benne, így a partokon lévő erősen páncélozott tárgyak megsemmisítésére szánták.

02_vw_typ_166_schwimmwagen_sinsheim_technik_museum.JPG

Az amerikai Jeep náci megfelelője az extrakönnyű karosszériával rendelkező Typ 82 Kübelwagen, amit a KdF-Wagen alvázára építettek. Az elődjének, a Typ 62-nek már 1939 végén elkészült a szögletes karosszériájú terepjáró első prototípusa. A Wehrmacht viszont a Kübelwagen sorozatgyártását rendelte el, ami egy nyitott, szögletes autó volt, szövettetővel és előrehajtható szélvédővel.

03a_type_82_kubelwagen_bastogne_war_museum.JPG

>>> Sivatagi rejtő színben a sinsheimi múzeum Typ 82-se 〈klikk>fotó<〉

Elmaradhatatlan felszerelése volt a világon az egyik legjobban elterjedt üzemanyag kanna típus, a Wehrmacht-Einheitskanister, vagyis a 20 literes marmonkanna. 1945 nyarától a szövetségesek által elfoglalt gyárban 275 darab Volkswagen Typ 28 Kastenwagent 〈klikk>fotó<〉 gyártottak a Deutsche Post részére először piros, később sárga színben (forrás: paperdiorama).

04a_vw_type_82_kubelwagen_sinsheim_technik_museum.JPG

>>> Sivatagi sárga színben a munsteri múzeum Typ 82-se 〈klikk>fotó<〉

A Bogár off-road limuzin változata a Volkswagen Typ 87 Kommandeurswagen, amiből 564 darab készült. 1941 és 1944 között a Volkswagen gyár gyártotta, elsősorban a német fegyveres erők, vagyis a Wehrmacht magas rangú tisztjei számára. 1942-ben a Typ 87-et is gyártották, ami nagyobb terepgumikkal és egy további terepfokozattal ellátott katonai szedánnak szánták.

05_vw_typ_87_parancsnoki_auto_sinsheim_technik_museum.JPG

A német Afrika Korps számára készült homokszínű járműveket gyakran trópusi extrákkal szerelték fel, amelyek megvédték a levegőszűrőt, a karburátort és az elektromos berendezéseket a portól, ezen felül Kronprinz homokra kifejlesztett gumiabroncsokkal látták el. A háború után jött még ki egy érdekes változat, VW Typ 100-at a francia és a brit hadsereg vontatójárműként használta.

06a_vw_typ_87_parancsnoki_auto_sinsheim_technik_museum.JPG

NE FELEJTSD EL LIKE-OLNI AZ UTAZÁS EURÓPÁBA FACEBOOK OLDALÁT:

fb_gomb_new.jpg

Fotók egyéb érdekes kivitelekről:

>>> VW Typ 83 furgon (forrás: pinterest) 〈klikk>fotó<〉

>>> VW Typ 100 vontató (forrás: pinterest) 〈klikk>fotó<〉

insta_gomb_new.jpg

komment
süti beállítások módosítása